Правильна технологія ремонту великогабаритних шин
TAP RAP – сучасна технологія ремонту шин, яка дає нове життя вантажним, сільськогосподарським та індустріальним шин, що мають досить великі пошкодження. Майже 50-річний досвід у відновлення протекторів і ремонті шин дозволив цієї технології стати провідною технологією ремонту шин у всьому світі – від шин легкових автомобілів до великогабаритних шин. Система TAP RAP має дві складові – технології і ремонтні матеріали. Трохи історії Сучасна система ремонту TAP RAP була винайдена і запатентована італійцем Джузеппе Феррара, одним із власників фірми, яка займалася відновленням протекторів шин на півдні Італії. Пана Феррара зацікавило те, що майже 40 % шин, призначених для відновлення протекторів, утилізується через занадто великих, що не підлягають ремонту пошкоджень. Використовуючи багаторічний досвід, він присвятив три роки вивчення всіх наявних на ринку методів ремонту. І, грунтуючись на спостереженнях і дослідженнях, виклав свій погляд на ремонт. У 1983 році Дж. Феррара впровадив винайдену технологію і почав виробляти власні матеріали для ремонту та для потреб свого бізнесу. Підсумок багаторічної роботи — отримання патенту на технології та матеріали. Сьогодні ці матеріали відомі під назвою Tap Rap Tire Repair System. Ці матеріали знайшли визнання в багатьох країнах і продаються тільки тим компаніям, які пройшли навчання технології, і авторизованим користувачам. Головні переваги технології TAP RAP: · гарантування еластичності в зоні ремонту; · гарантування 100 % міцності ремонту; · гарантування відповідності ремонту європейським стандартам (Правило UN$ECE 109), зокрема, що стосується ефекту опуклості («шишки») в зону ремонту максимум до 4 мм; · повний спектр матеріалів (пластирі, суміші і клей). Ефект еластичності і в той же час високої стійкості до опуклостей («шишок») був досягнутий завдяки незвичайному будовою ремонтних пластирів, отриманого шляхом модифікації діагональної латки. Вибраний відповідний кут (невеликий кут) між шарами латки дозволив отримати найвищу м'якість, еластичність і витривалість. Порівняння На малюнку 1 показано радіальне розташування шарів текстильних в традиційному пластир, де шари, розташовані в тому ж напрямку, викликають роботу пластиру тільки в поперечному напрямку. На малюнку 2 показано розташування шарів в пластирі ТАР RAP під невеликим кутом відносно один одного, що призводить до того, що пластир працює в усіх напрямках. Чому система TAP RAP припускає, що потрібна латка (ремонтний пластир) більш еластична і розтягується? Еластичність пластиру гарантується навіть у найважчих моментах роботи шини (розглянемо приклад на рис. 3). Конкретний приклад інноваційних технологічних рішень TAP RAP – пластирі для ремонту бічній частині. Бічні пластирі CR під час ремонту не є зміцнюючими і не викликають твердіння місця пошкодження, а тільки замінюють пошкоджену сталеву нитку корду. Після ремонту пошкоджену ділянку виглядає і працює як новий. Бічні пластирі типу CR, а також бутиловий шар P, який покриває пластир CR, отримали трапецієподібну форму, таку ж, як розміщення сталевого каркасу в новій шині. Заміна пошкоджених сталевих ниток каркаса на боковині шини, а також вставки нових сталевих ниток в протекторної частини забезпечують широкі можливості для ремонту навіть при дуже великих пошкодженнях. TAP RAP – це не тільки ремонтні матеріали. Передові технології, які використовуються в системі TAP RAP, пропонують своїм клієнтам ряд переваг, а саме: · продовження терміну служби шини; · можливість відновлення 65 % шин з ринку; · економічні можливості для кінцевих споживачів; · екологія. Приклади послідовності ремонту пошкоджень бічній і ходової частини шини з допомогою матеріалів TAP RAP
Інші статті