1 відгук
+380 (67) 411-73-77
+380 (50) 207-73-77
+380 (95) 207-73-77
ООО "Агри Майнинг Сервис"

Великогабаритні шини як проблемний елемент

Великогабаритні шини як проблемний елемент
Великогабаритні шини – досить проблемний сегмент на шинному ринку, незважаючи на те, що світові виробники шин для великовантажної техніки надають споживачеві досить широкий вибір продукції. Можемо згрупувати її таким чином: • шини для робочих машин (навантажувачі, колісні бульдозери, грейдери та ін) відрізняються високою стійкістю до зносу, ударів і порізів, комфортом для водіїв і операторів, хорошим зчепленням з дорожнім полотном; малим опором коченню і зручністю монтажу; • шини для транспортних машин (жорстко-зчленовані, шарнірно-зчленовані і підземні самоскиди і мотоскреперы) відрізняються високою стійкістю до навантажень і швидкісний здатністю; • шини для індустріальних машин (крани, тягачі, індустріальні навантажувачі, портова техніка та ін) задовольняють різним вимогам для всього різноманіття виконуваних ними робіт на будівельних майданчиках або в портах, на складах або вантажних терміналах. Враховуючи все різноманіття транспортної, індустріальної та спеціальної техніки, специфіку її експлуатації і характер виконуваних нею робіт, класифікація великогабаритних та індустріальних шин досить складна і не завжди однозначна з точки зору типорозміру або профілю протектора. Розглянемо на прикладі шин Michelin. Так, шина 18.00 R25 може використовуватися як для робітників (шина 18.00 R25 XMineD2 для підземних навантажувачів), так і для транспортних (шина 18.00 R25 XHD1A для жорстко-зчленованих самоскидів) або індустріальних (шина 18.00R25 XZM для портової техніки) машин. З іншого боку, один і той же профіль протектора шин XLDD2A може застосовуватися як на транспортних (підземні самоскиди), так і на робочих (фронтальні навантажувачі) машинах. Тим не менш, говорячи про групу великогабаритних шин (КГШ), зазвичай мають на увазі шини з посадочним діаметром від 25 до 63 дюймів; до групи індустріальних шин належать, за деяким винятком, шини з посадочним діаметром менше 25 дюймів. Особливе значення має правильний вибір шини та створення умов для максимального вилучення ресурсу шин в процесі їх експлуатації, включаючи заходи по недопущенню їх передчасного виходу з ладу. Ефект від використання шин починається з їх правильного вибору. Michelin рекомендує враховувати три основні чинники: 1. Тип, модель та технічна специфікація транспортного засобу (навантажувач, жорстко або шарнірно-зчленований самоскид, грейдер, трактор, автокран, бульдозер, портова техніка та ін) – визначається як стандартами Michelin, так і вимог фірми-виробника техніки. 2. Природа грунта и состояние дорожного полотна (физико-химические свойства грунтов; геометрия дорожного полотна и качество его очистки; фракционный состав; рыхлость, увлажненность и обводненность дорожной поверхности и др.) – определяет оптимальный рисунок протектора шины Michelin после всестороннего аудита места эксплуатации, с учётом всех перечисленных выше факторов. 3. Нагрузка и скоростные характеристики шин (рабочие дистанции, скорости, нагрузка на шину) – влияют как на подбор рисунка протектора, так и на выбор состава резиновой смеси шин Michelin. Критериями применимости шин Michelin являются либо максимальная дистанция в час, либо соотношение величин ТКВЧ (тонно-километры в час) самой шины и места ее эксплуатации. Создание условий для максимальной реализации ресурса шин требует учета ряда ключевых эксплуатационных факторов. К их числу относятся: • положение колес; • состояние дорожного полотна; • грунт дорожного полотна; • повороты; • нагрузка на шину; • спуски/подъемы; • скорость под нагрузкой; • давление накачки и пр. В таблице приведены полученные при реальной эксплуатации шин количественные показатели факторов, от которых зависит ресурс шин. Совокупность приведенных выше факторов оказывает определяющее влияние на эксплуатационный ресурс шин, что, в соотношении с ценой, дает величину стоимости километра пробега (моточаса) шины – основу технико-экономического обоснования выбора шины. Так, анализ ресурса шин Michelin 33.00 R51 XDRB4 на различных железорудных карьерах России, Украины и Казахстана показал, что ресурс данной шины по пробегу может варьироваться от 70 до 125 тыс. км, что эквивалентно почти двукратной вариации стоимости километра пробега шин только лишь из-за различия условий их эксплуатации.   Наталія Хомчук (журнал «Шина плюс»)
Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner